Czerwone gardło

Po przeczytaniu trylogii Stiega Larssona nie sądziłam że kiedykolwiek trafię na skandynawski kryminał który mu dorówna. Pierwsza połowa książki autorstwa Jo Nesbo tylko mnie w tym utwierdziła.

Główny bohater to policjant z, jak to często bywa, problemem alkoholowym, samotny, trochę zgorzkniały. Akcja dzieje się na przemian w roku 2000-nym i podczas drugiej wojny światowej. Te skoki w czasie i mnogość pojawiających się postaci spowodowały że trochę się pogubiłam i miałam nawet chęć zrezygnować z dalszego czytania książki. Owszem było kilka interesujących dialogów, ale to wszystko. Co więcej wiedziałam już kto jest mordercą, a przynajmniej tak mi się wydawało...

Aż do miejsca w którym tempo wydarzeń gwałtownie przyspiesza. Kilka zwrotów akcji, nieoczekiwane "zejście" osoby, która wydawała mi się jedną z głównych postaci. Książka tak mnie wciągnęła, że drugą połowę przeczytała w ciągu kilku godzin. Dodam, że były to godziny nocne, a czytanie zakończyłam o 5 nad ranem :) Nie mogę się doczekać kolejnych części z cyklu. Polecam.


Czerwone gardło, Jo Nesbo, Wydawnictwo Dolnośląskie, 2000.


Książka przeczytania w  ramach Kryminalnego Wyzwania

Komentarze

  1. Czytałam Czerwone Gardło już dość dawno temu ale do dziś pamiętam, że myślałam dokładnie tak jak ty. Początek dziwny i lekko zniechęcający aż w pewnym momencie się zakochałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę Nesbo na półce, ale niestety jeszcze nie czytałam :)

    P.S. Pamiętaj o tym, że recenzja musi być podlinkowana do wyzwania tzn. pod jej koniec możesz albo umieścić baner wyzwania, albo napisać "Recenzja bierze udział w Kryminalnym Wyzwaniu" :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wszelkie obraźliwe komentarze i nieeleganckie reklamy będą usuwane.